Известие

Collapse
No announcement yet.

Избор на масло според точни показатели?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Избор на масло според точни показатели?

    Някой може ли да ми каже кое от двете масла е по добро според тези показатели?

    Това:
    5W40

    API SM/CF
    ACEA A3/B4
    BMW LongLife 01
    MB 229.3
    RENAULT RN0700, 0710
    PORSCHE A40
    VW 502 00 + 505 00
    GM LL-B-025

    Viscosity at 100 °C mm²/s 14.9
    Viscosity at 40 °C mm²/s 90
    Viscosity at -30 °C mPa·s 6300
    Viscosity Index - 174
    Flash Point °C 240
    Pour Point °C -39
    Mass Density at 15°C kg/l 0.854

    или това:
    5W40

    API SN/CF
    ACEA A3/B4
    BMW LongLife 01
    MB 229.3
    RENAULT RN0700, 0710
    PORSCHE A40
    VW 502 00 + 505 00
    GM LL-B-025

    Viscosity at 100 °C mm²/s 14.5
    Viscosity at 40 °C mm²/s 89
    Viscosity at -30 °C mPa·s 6600
    Viscosity Index - 170
    Flash Point °C 215
    Pour Point °C -51
    Mass Density at 15°C kg/l 0.850

    Нарочно нe пиша каква марка са за да няма пристрастия.
    Last edited by stu; d.m.y г., 13:43.
    Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

  • #2
    Второто е по висок клас.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • #3
      Този стандарт го няма на маслата които са само за дизел!
      Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от stu Покажи съобщение
        Този стандарт го няма на маслата които са само за дизел!
        Вече няма масла само за дизел и само за бензин, според последните изисквания трябва да са универсални, ако пише, че е само за дизел или само за бензин има вероятно нещо нередно.
        Не всички, които се скитат, са изгубени.

        Comment


        • #5
          От гледна точка на техническите показатели първото масло е по-хубавото 5W40, то е и с по-добри вискозитетни показатели и по-висока точка на запалване на маслените пари - все важни неща.

          Второто масло отговаря на по-нов клас за бензиновите двигатели, но и двете масла покриват изискванията за дизелови двигатели.

          Предполагам търсиш масло за колата от подписа ти, а и предполагам че първото масло е по-скъпо от второто с поне 2лв за литър или поне 10лв за 5 литра.

          Аз бих препоръчал първото масло, особенно ако колата се кара често извънградско или на магистрала.
          Второто масло е достатътчно добро за ежедневна употреба и нормално шофиране и смяна на около 5-7хил.км
          Last edited by Nikosaul; d.m.y г., 16:28.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщение
            нормално шофиране и смяна на около 5-7хил.км
            Поясни моля защо аз и приятелите ми никога не сме правили ремонт на двигатели при положение, че сменяме масла на 15- 20 000 км.
            Познавам човек, който не е сменял масло 250 000, само долива, двигателя е на 500 000 км.
            Моля за кратка информация защо трябва да те смятаме за експерт и защо да приемаме мнението ти а меродавно?
            Last edited by lordliness; d.m.y г., 17:12.
            Не всички, които се скитат, са изгубени.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщение
              От гледна точка на техническите показатели първото масло е по-хубавото 5W40, то е и с по-добри вискозитетни показатели и по-висока точка на запалване на маслените пари - все важни неща.

              Второто масло отговаря на по-нов клас за бензиновите двигатели, но и двете масла покриват изискванията за дизелови двигатели.

              Предполагам търсиш масло за колата от подписа ти, а и предполагам че първото масло е по-скъпо от второто с поне 2лв за литър или поне 10лв за 5 литра.

              Аз бих препоръчал първото масло, особенно ако колата се кара често извънградско или на магистрала.
              Второто масло е достатътчно добро за ежедневна употреба и нормално шофиране и смяна на около 5-7хил.км
              Карам с второто вече три смени , но реших да пробвам нещо друго.5000-7000 хиляди за 5W40 не са ли прекалено малко, аз го сменям на 10, като дори ме убеждаваха да го сменя на 15!Второто е по скъпо с около 10-15лв за 5л, без отстъпки.
              Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

              Comment


              • #8
                Радвам се че се интересуваш.

                Предполагам, ти и твоите прители все още не сте докарвали един двигател до пробег от 150хил.км. и последващо не сте замервали износването и параметрите му след тези смени на 15-20 хил.км.

                Допускам, че взимаш за пример двигател, който вече е навъртял 150 хил.км. и вече е без значение дали е в заводските параметри относно разход на гориво и прозвеждана мощност (не кометирам каква EU норма покрива този двигател).

                А за маслата мога да кажа че в зависимост от базата на маслото, качеството на използваното гориво и стила на шофиране е допустимо да се изминават и до 30хил.км. за бензинов ДВГ и до 50хил.км. за дизелов ДВГ без да се сменяват!!! да така е но има е едно голямо "НО", тези масла са предназначени за двигатели с намалени вътрешни загуби вследствие на вътрешното триене на повърхностите, а това са ДВГ покриващи норма минимум EU4. За такъв тип ДВГ е важно маслото да поддържа определена вискозитетна специфика, а също така е много важно какво е качеството на горивото.
                LONG LIFE интервал на смяна на масло се употребява: 1- според нормата на двигателя; 2- според качеството на горивото; 3- според натовараването на двигателя.

                Ако ДВГ покрива EU3 или по-нисък стандарт, LONG LIFE интервал на смяна на масло не се препоръчва, защото това ще води до ускорено износване на ДВГ.

                Какво значи ускорено износване, тове е че в рамките на 10-30 хил.км. ДВГ ще си промени заводските показатели, мощност / използвано гориво / количество вредни отработени газове, което ще се отрази най-много на разходите по поддръжка.

                Струва ми се дълъг стана този пост, но дано поне е информативен.

                Comment


                • #9
                  Някои карат колите много други по- малко, колите са различни. На практика се обезмисля честата смяна на масло при средна експлоатация на една кола за период около седем години и пробег в порядъка на 70- 140 000 км.
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • #10
                    Да, пропуснах да довърша...

                    та за този човек дето само долива, това е защото ДВГ му харчи масло (сигурно повече от 1л на 1000км), и за него е финансово неизгодно да купи хубаво масло и да го сменя редовно.

                    Италианците следват точно този принцип на частично опресняване на маслото, карат колата си от нова до около 50к с една смяна, като през това време доливат (практически така маслото се обновява постоянно), на 50к се прави смяна на масло + филтър и така докато нагара не стане толкова че да почне да харчи масло и гориво еднакво.
                    Има и технически стриктни Италианци, които карат 20-30к. и сменяват масло+ филтър. В италия горивото е с много добро качество.

                    Обезмисля са честата смяна на масло само там, където няма правила и норми за вредните емисии, защото където има не можеш да влезнеш в града с колата...


                    Колега Stu,
                    За БГ, 10к смяна е компромисно решение и то за първото масло и за ДВГ EU2. а за второто масло съм категоричен, т.е. съвета ми е да преминеш към първото масло.
                    Last edited by Nikosaul; d.m.y г., 17:46.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщение
                      Да, пропуснах да довърша...

                      та за този човек дето само долива, това е защото ДВГ му харчи масло (сигурно повече от 1л на 1000км), и за него е финансово неизгодно да купи хубаво масло и да го сменя редовно.

                      Италианците следват точно този принцип на частично опресняване на маслото, карат колата си от нова до около 50к с една смяна, като през това време доливат (практически така маслото се обновява постоянно), на 50к се прави смяна на масло + филтър и така докато нагара не стане толкова че да почне да харчи масло и гориво еднакво.
                      Има и технически стриктни Италианци, които карат 20-30к. и сменяват масло+ филтър. В италия горивото е с много добро качество.

                      Обезмисля са честата смяна на масло само там, където няма правила и норми за вредните емисии, защото където има не можеш да влезнеш в града с колата...


                      Колега Stu,
                      За БГ, 10к смяна е компромисно решение и то за първото масло и за ДВГ EU2. а за второто масло съм категоричен, т.е. съвета ми е да преминеш към първото масло.
                      Моята не е ли евро 3?
                      Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

                      Comment


                      • #12
                        ДА, прав си! Kато ме споходи паметта 2,4JTD 136к.с. беше EU2, a 140к.с. беше EU3.

                        Comment


                        • #13
                          Да не пускам нова тема,и ще попитам тук. Моята алфа е с 2.4jtd 150 коня+ремап и ми предстои смяна на масло. Колата се кара предимно на магистрали със скорост около 140-150. Като я взех беше с кастрол Edge 5w40 TD с което не се държеше много добре. Сега е с motul 8100 X-ces 5w40 от което съм доволен,но се чудех дали мога да и сложа по-добро. Мога да дам около 100-120лв

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                            защо аз и приятелите ми никога не сме правили ремонт на двигатели при положение, че сменяме масла на 15- 20 000 км.
                            Защото може би -
                            Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                            Някои карат колите много други по- малко, колите са различни.
                            .......някой хора цял живот пушат и пият юнашки и живеят по дълго от други дето я карат по здравословному.......

                            Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                            Познавам човек, който не е сменял масло 250 000, само долива, двигателя е на 500 000 км.
                            Все пак познаваш явно 1 такъв, ако познаваше 10 - 15 такива, може би найстина честата смяна щеше да е излишна.......
                            Аз познавам десетки дето си сменят маслото много по рано от нормалното, карат си юнашки кочините, и прочее и прочее.......има разлика все пак нали.....
                            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                              Все пак познаваш явно 1 такъв
                              Един- един, колата се кара на газ 250 000 км., преди това е карана само на бензин, предишните 250 000 км.
                              на всеки 6000 км долива един литър масло, не знае какво масло сипва, казва- няма значение, за филтър дали сменя не се сетих да го питам. Човека е машинен инженер, не е дилетант.
                              Не всички, които се скитат, са изгубени.

                              Comment

                              Working...
                              X